Markkinoinnin tuottavuusajattelu korostuu
Mainostoimisto Rientolan ensi vuosi näyttää valoisalta. Uusia asiakkaita ja töitä on mukavasti, samalla kun nykyisten asiakkaiden kanssa yhteistyötä syvennetään entisestään. Jimi Veijonen yrityksen projektijohdosta arvelee eri mainoskanavien monipuolisen käytön ja markkinointiviestinnän tulosajattelun korostuvan tulevaisuudessa:
– Markkinoinnista saadaan eniten irti tiiviillä ja avoimella yhteistyöllä mainostoimiston ja asiakkaan välillä. Se tarkoittaa vaatimusten kasvua molempiin suuntiin.
Veijonen arvelee verkkoviestinnän lisääntyvän ja kohdennettujen toimenpiteiden, kuten tapahtumamarkkinoinnin ja promootioiden, yleistyvän.
– Myös massamediat pitävät pintansa, sillä ne ovat tehokas ja nopea keino päästä tavoitteeseen niinkin pienellä markkina-alueella kuin Suomessa.
Veijosen mukaan jatkossakin on keskeistä tuottaa vaikuttavia ja kohderyhmää puhuttelevia viestinnän konsepteja.
– Viestintä, joka ei erotu ja joka ei synny kohderyhmän elävästä elämästä, häviää hiljalleen. Keskivertomainonnan väheneminen johtuu pitkälti mainostajien paineesta tehdä tuloksekkaampaa mainontaa, ei niinkään mistään suurista valtatrendeistä.
Yritykset kaipaavat jatkossa mainonnan suunnittelemisen lisäksi ideoita liiketoimintaansa ja entistä enemmän hyvää palveluasennetta mainostoimistolta.
– Asiakasta on kuunneltava ja hänen haasteensa on omaksuttava ihan tosissaan, Veijonen tietää.
-kk