Yhden hengen mainostoimistossa eteenpäin hyväksi havaitulla tiellä
Kiskossa sijaitsevan suunnittelutoimisto Leijartin ensi vuosi näyttää hyvältä. Asiakkaat tarvitsevat jatkossakin markkinointiviestintään erikoistuneen yrityksen osaamista. Mitään suuria mullistuksia Leijartissa ei kuitenkaan odoteta.
– Uskon, että myös ensi vuonna printtimainonta, eli esitteet ja lehtimainokset, ovat kysyttyjä. Toki myös www-puoli kasvaa ja siihen halutaan panostaa. Internet-ratkaisut eivät kuitenkaan toimi yksin, vaan niiden rinnalle tarvitaan myös perinteistä mainontaa, Leijartin omistaja Marjut Koskinen kertoo.
Koskinen toivoo, että yritykset panostaisivat markkinointiin enemmän ja ymmärtäisivät sen kasvattavan menestymisen mahdollisuuksia.
– Kun pienet yritykset elävät vaikeita aikoja, ensimmäinen säästötoimenpide on usein markkinointibudjetin leikkaaminen. Se ei ole oikea ratkaisu. Esimerkiksi lama-aikana mainontaan panostaneilla yrityksillä meni paremmin kuin niillä, jotka eivät enää näkyneet kuluttajille, Koskinen muistuttaa.
-kk