Asiakaskyselyt Internetissä
Turkulainen Digium Oy on kehittänyt palvelukonseptin, jonka avulla yritykset ja muut yhteisöt voivat toteuttaa esimerkiksi asiakaskyselyitään helposti Internetissä. Tiedonkeruun välineenä voidaan käyttää Internetin lisäksi tekstiviestiä, puhelinta tai perinteistä paperilomaketta. Ohjelmasta saadaan valmista, esityskelpoista grafiikkaa, joka voidaan helposti siirtää Office-ohjelmiin.
- Jo yli 60 % suomalaisista suuryrityksistä käyttää Digiumin Enterprise-palvelua. Suomen lisäksi meillä on jälleenmyyjiä myös Ruotsissa, Tanskassa, Saksassa, Turkissa, Venäjällä ja Baltiassa, kehitysjohtaja Tommi Tanttu kertoo.
Digium on perustettu 1998 ja se työllistää 18 ihmistä. Nyt palkittu ohjelma julkaistiin vuonna 2000 ja tuotiin laajempaan käyttöön 2003.
- Parhaillaan olemme kehittämässä ohjelmaa, jonka avulla esimerkiksi asiakas- ja työtyytyväisyyttä voidaan seurata jatkuvasti ja saada ajantasaista tietoa, Tanttu mainitsee.
![]() |
Digiumin kehittämällä asiakaskyselymenetelmällä on käyttäjiä jo 16 eri maassa, Tommi Tanttu kertoo. |
-pv