Asiakkaan arki kiinnostaa Elisaa
Elisa on käynnistänyt ainutlaatuisen ja poikkeuksellisen mittavan Arjen käytännöt ja Elisa - tutkimushankkeen, joka jalkauttaa myös yrityksen johtoryhmän asiakastapaamisiin ympäri Suomea.
Eräs tällainen tapaaminen koitti marraskuisena iltana Turun Verkatehtaankadulla sijaitsevassa Leipomo-Konditoria Mobergissa, jonka toimitusjohtaja Jyri Siitosella olikin paljon painavaa sanottavaa Lounetin myyntijohtaja Harri Salolle ja Helsingistä tulleelle markkinointijohtaja Hannu Laaksolle.
Vaikka hankkeen tavoitteena on tuottaa tärkeää tietoa Elisan asiakkaista tietoliikennepalveluiden kuluttajina ja käyttäjinä, niin keskustelua käytiin paljon muistakin nykyelämän ilmiöistä. Jyri Siitonen nosti puheenaiheeksi mm. nykyihmisten kiireen, jonka vuoksi ihmisten empaattisuus ja jopa käytöstavat tuntuvat katoavan.
Jyri Siitosella oli ehdottaa Elisan miehille ihan konkreettisiakin palveluita. Diabetesta sairastavana hän on miettinyt ranneketta, jolla voisi olla yhteydessä omalääkäriin reaaliajassa. Hannu Laakso lupasikin, että juuri lääketieteen alalla Elisalla on luvassa innovaatioita.
Kyseessä oli aidosti innostunut keskustelu, jossa ei edes sivuttu Elisan tuotteiden myyntiä. – Se on itse asiassa ehdottomasti kielletty, sanoi Hannu Laakso, jonka mustakantinen vihko täyttyi illan mittaan muistiinpanoista. Keskustelun pohjalta hän nostaa esiin viisi tärkeimpänä pitämäänsä asiaa, jolla voi olla vaikutusta heidän asiakkaisiinsa tulevaisuudessa. Kun kaikki tutkimushankkeessa ovat mukana olevat 400 elisalaista tekevät samoin, on myöhemmin kokoontuvilla työryhmillä todella huomattava määrä uusia ajatuksia ja ideoita, jonka pohjalta voidaan lähteä kehittämään uusia palveluita.
- Tämä on erittäin luova prosessi. Se vaatii meiltä heittäytymistä, luova prosessi joko onnistuu tai ei. On oltava malttia nähdä myös epäonnistumisia, Laakso vakuutti.
![]() |
Leipomoyrittäjä Jyri Siitosen ajatuksia kuuntelivat kiinnostuneina Lounetin myyntijohtaja Harri Salo ja Elisan markkinointijohtaja Hannu Laakso. |
–ap