Vuoden 2006 puusepänteollisuusyritys on erikoistunut räätälöityihin keittiöratkaisuihin

Tavoitteena tyytyväinen asiakas

Puusepänteollisuuden vuoden 2006 yrityksenä valtakunnallisella Lignum Fennicum –kiertopalkinnolla palkittu salolainen Pinjasto Oy edustaa suomalaista puutyötä parhaimmillaan. Yrityksen tuotteita ovat kaikki kiinteät kalusteet, mutta varsinkin se on tunnettu yksilöllisistä Saari-keittiöistään, joita viedään mm. Ruotsiin ja Englantiin.

Toimitusjohtaja Keijo Saari arvostaa kollegoidensa myöntämää palkintoa todella paljon. - Puuteollisuusyrittäjät ry:ssä on noin 500 jäsentä, joten pidän sitä melkoisen arvokkaana tunnustuksena. Kilpailu alalla on kovaa, monet isot firmat ovat lopettaneet ja Ikean lopetettua alihankinnan Suomesta monet suomalaiset yritykset ovat kaatuneet.

Pinjasto Oy ei tee alihankintatöitä, sillä Keijo Saaren mielestä tuotannon hajottaminen ei olisi erityisen viisasta. – Onhan meille ollut tarjolla mm. veneiden sisustustöitä, mutta meidän vahvuus ja valtti on oma mallisto, jota voidaan suunnitella hyvin asiakaslähtöisesti ja joustavasti materiaalien ja mittojen mukaan. Isot valmistajat eivät tähän pysty - tai jos pystyvät, ovat siinä tapauksessa hyvin kalliita.

Saari perustaa suunnittelutyönsä ja tuotantonsa hyvin pitkälle tietotekniikan varaan. – Työstökoneissa tietotekniikalla voidaan yhdellä klikkauksella saada asiakkaan mittojen mukaisia tuotteita. Koneista saa silloin huomattavasti enemmän irti. On vain omista matemaattisista taidoista kiinni, millaisia ohjelmia niihin pystyy luomaan.

Saari-keittiöitä myydään Salon lisäksi myös Pinjaston Helsingin ja Turun liikkeissä. Asiakkaat päätyvät Saari-keittiöön useimmiten tuttavien suosituksesta. Myyntityö on kuitenkin tärkeä vaihe, jossa asiakas saadaan innostumaan tuotteesta, vakuuttaa Keijo Saari. – Asiakaspalvelu on tärkeää ja se pitäisi näkyä jo suunnitteluvaiheessa. Monet suunnittelijat eivät ota huomioon, miten hieno keittiösuunnitelma toteutetaan käytännössä ja mitä se maksaa.

- Kuluttaja ei osaa itse arvioida, mikä ratkaisu toimii. Ja kun häneltä kysytään haluaako hän kalliimman vai edullisemman vaihtoehdon, niin useimmiten hinta ratkaisee, lisää Keijo Saaren tytär Johanna Saari, joka toimii yrityksen markkinointipäällikkönä. – Keittiö on kallis ostos ja tyytyväinen asiakas tuo viisi seuraavaa kauppaa. Se on hyvin tehokasta markkinointia, summaavat isä ja tytär bisnesfilosofiaansa.



Johanna ja Keijo Saari esittelevät mielellään Saari-keittiöiden monia käytännöllisiä yksityiskohtia.

ap.

Julkaistu 03/2007        
Jappis Oy

Jappis Oy

Mainostoimistoja

Viikon luetuimmat uutiset

Kokouspalvelut

Linnateatteri

Humalistonkatu 7, Turku

www.linnateatteri.fi

Muutautumiskykyinen komeljanttari. Linnateatteri on vuodesta 2003 toiminut turkulainen komediaan, musiikkiin ja maistuvaan ruokaan keskittyvä teatteri, jossa ei turhia jäpitetä.

Lue uusin näköislehtemme

06-07/2021



Varsinais-Suomen Yrittäjä-lehti
to 17.06.2021


Seuraa meitä somessa