Asiakkaan tarpeet ymmärrettävä
Terve nöyryys ja palveluasenne ovat Tilitoimisto Aarnio Oy:n hallituksen puheenjohtaja Matti Aarnion tärkeimmät eväät. Kaikki lähtee asiakkaasta, ja hänen tarpeidensa ymmärtämisestä.
26-vuotiaana isän jälkiä astellut yrittäjä kertoo oppineensa perusteet kädestä pitäen. Vanhemman kirjanpitäjän oppipoika teki töitä kaksi vuotta ennen omaa asiakaskontaktia. – Toisen polven yrittäjänä olen kasvanut yrittäjyyteen. Juoksupojasta aloittaen olen käynyt läpi jokaisen liiketoiminnan alueen. Toki toimialaa ohjaavat lait ja säädökset, jotka helpottavat toimintaa, Aarnio kertoo.
Yrittämistä voi opetella kirjoista, mutta jos kemiat eivät toimi, homma ei toimi. Silloin asennetta voi muuttaa vain yrittäjä. – Asiakkaan ymmärtäminen on kaikkein tärkeintä. Asetu hänen saappaisiinsa, älä leuhki tiedoillasi vaan puhu samaa kieltä. Siitä seuraa luottamus ja turvallisuus.
a-ss.