Hiusyrittäjät tempaisivat syöpäpotilaiden hyväksi
Tuhat rintasyöpään sairastunutta naista sai elokuussa lääkäriltään kauneudenhoitolahjakortin. Suomen Hiusyrittäjien ja lääketehdas AstraZenecan järjestämä tempaus on osa Naiseus elää mielessä - ei rinnassa -kampanjaa.
Keväällä tehdyn kyselytutkimuksen mukaan rintasyöpä koskettaa syvästi naisen sisintä. Rintasyöpähoitojen seurauksena useimmat potilaat menettävät hiuksensa ja se koetaan usein pelottavana muutoksena, joka vaikuttaa voimakkaasti kokemukseen naiseudesta. Jotkut kokivat hiustenlähdön jopa hankalampana asiana kuin itse rinnan poiston.
Lahjoituksena saatavan lahjakortin voi käyttää esimerkiksi hiusten tai peruukin muotoiluun, kosmetologipalveluihin tai kauneudenhoitotuotteisiin. Varat lahjakortteihin kerättiin Suomen Hiusyrittäjien jäsenliikkeissä viime kevään aikana.
- On ilo ja kunnia pystyä ilahduttamaan tuhatta rintasyöpään sairastunutta naista. Monella kampaamoliikkeellä on varmasti asiakkaina rintasyövän kokeneita, joiden elämään pystymme nyt tuoman kauneutta ja hyvinvointia, sanoo Suomen Hiusyrittäjät ry:n puheenjohtaja, parturimestari Ari Sandberg.
pv.