Valtakunnallinen markkinointikampanja vahvistaa Turun seudun ostosmatkailua
Turun seudulle houkuteltiin uutta ostosmatkailua heinä-elokuussa toteutetulla yhteismarkkinointikampanjalla. Satakunnan, Pirkanmaan ja Pohjanmaan tiedotusvälineissä mainostettiin näkyvästi Myllyä, Ikean aluetta, Länsikeskusta ja Maskun kauppakeskusta. Markkinointi-idean isä oli Raision kaupunginjohtaja Kari Karjalainen.
– Tavoite on saada ostosmatkailijoita 1,5-2 tunnin ajomatkan päästä. Esimerkiksi pohjoiseen lähdettäessä seuraava Ikea tulee nyt vasta Haaparannassa, joten tavoite on realistinen, Karjalainen sanoo. Vetovoimaisten kaupan palveluiden toivotaan piristävän myös alueen muuta elinkeinoelämää, lähinnä matkailullisesti. Markkinointikampanja tullaan toistamaan jatkossa neljä kertaa vuodessa.
Kauppakeskusten ja Raision kaupungin lisäksi hankkeessa ovat mukana Turun Seudun Kehittämiskeskus, Turku Touring, Muumimaailma sekä muita matkailutoimijoita ja alueella toimivia kiinteistöomistajia.
Pirkko Varjo