Avainlippu on tunnettu alkuperämerkki
Suomalaisen Työn Liiton mukaan taantuma on herättänyt yritykset korostamaan kotimaisuutta, ja uusia Avainliputtajia on ennätysmäärä.
Liitto on saanut alkuvuonna 146 uutta jäsentä. Liiton toimitusjohtaja Lars Collinin mukaan yli 90 prosenttia suomalaisista tunnistaa Avainlipun, joten se on luonteva valinta yrityksille, jotka haluavat viestiä työllistävänsä Suomessa.
Suomalaisen Työn Liiton laskelman mukaan kulutus elvyttää taloutta työllisyyden näkökulmasta enemmän kuin vienti. Yksittäisen kuluttajan vaikutusmahdollisuuksia taantuman taltuttamiseen on vähätelty.
- Jos jokainen meistä käyttäisi vain euron enemmän suomalaisiin tuotteisiin ja palveluihin kuukaudessa, luotaisiin sillä tuhat uutta työpaikkaa vuodeksi, Collin sanoo.