Kekseliäs mainostapa jää mieleen

Vaikuttaa siltä, ettei ole sellaista esinettä tai paikkaa, mihin Finnbrodeeraus ei saisi nimeä ja logoa laitettua. Somerolainen vuodesta 2000 toiminut yritys on keskittynyt pääsääntöisesti yritysten ulkoasuihin.

Se tarkoittaa julkisivuja, graafisia aineistoja, tekstiilimerkkausta sekä kaikkea, mikä liittyy logoihin. Yritys myy myös suunnittelutyötä. Markkinat ovat ympäri Suomen.

- Paperia tai kirjekuoria emme paina, yrittäjä Mika Sirro muistuttaa.

Sirrolla on yrittäjäkokemusta vuodesta 1992 alkaen. Ammatinvaihdon tultua ajankohtaiseksi rakennusalalla toiminut mies opetteli uuden työn.

- Monipuolisuus onkin oma valttini. Minun on helppo oppia ja sisäistää uutta. Pystyn tekemään monia hommia ja toimimaan sijaisena. Alalle ei ole varsinaista koulutusta, ja työntekijätkin on opetettava töihin. Käytössämme on paljon erikoisohjelmia.

Viime tilikauden liikevaihto asettui 600 000 euron tuntumaan nousten aavistuksen edellisestä. Asiakkaat ovat lähinnä yrityksiä ja liikelahjataloja. Kappalemääräisesti tekstiilimerkkaus on osa-alueista suurin.

Auton uudet kuoret

Uusin palvelu on autojen yliteippaus. Sen kysyntä kasvaa koko ajan. Kori teipataan, ja näin käytössä on näkyvä ja pitkäikäinen mainospinta. Sirron omaa pakua koristaa krokotiilin nahkalta näyttävä teippaus.

- Rekkoja teipataan paljon. Kylkeen saadaan nelivärikuvaa, eikä se maksa sen enempää kuin vaikkapa mustavalkoinen. Teemme myös kiinteistöjen turvakalvoituksia ja mainosteippauksia, Sirro kertoo.

Neljätoista henkeä työllistävä Finnbrodeeraus tarjoaa asiakkaiden haluamaa kokonaispalvelua suunnittelusta toteutukseen. Tuotantotilaa vanhasta munapakkaamosta remontoidussa hallissa on 900 neliötä. Uusimpana ovat valmistumassa autojen teippaustilat.

- Laajentuminen on tuonut kokonaisuutta, ja olemme saaneet uusia asiakkaita. Asiakkaiden kanssa on oltava nöyrä, kunnioittava ja arvostava. Reklamaatioita tulee kaikille, ja kun sellaisen hoitaa hyvin, se vain vahvistaa asiakassuhdetta.

Yrityksessä seurataan alan messuja maailmalla, ja oma tuonti on suunnitteilla. Tavoitteena on tuoda Suomeen merkkauksen uutuuksia. Sirro uskoo myös, että henkilöstömäärä tulee töiden myötä tuplaantumaan muutamassa vuodessa. –a-ss.


Mika Sirro seuraa kun silkkipainaja Anna Kauppi vaihtaa väriä silkkipainokoneeseen.



Mika Sirro seuraa kun silkkipainaja Leena Käkönen vaihtaa väriä silkkipainokoneeseen.


Julkaistu 08/2009        
Rockfun Promotions & Agency Oy

Rockfun Promotions & Agency Oy

Juontajapalvelut, Konsultointipalveluja, Mainosspiikkaus, Mediatoimistoja, Ohjelmatoimistoja, Promootiopalvelut, Viestintätoimistoja, Äänimainontaa

Viikon luetuimmat uutiset

Kokouspalvelut

Viking Line

PL 265, Turku

www.vikingline.fi

Amorella klo 08:45. Kokoustiloja 12 (10-180 hlöä), Auditorio 180 hlöä. Kokoustilojen kapasiteetti yht. n. 400 hlöä. Monitoimitila Panoraama messu- ja näyttelykäyttöön (max 200, istumapaikat 140) Useita ravintoloita, saunaosasto. Viking Grace klo 20:55. Kokoustiloja 11 (6-230 hlöä) Auditorio 230. Kokousosaston kokonaiskapasiteetti yht. n. 400 hlöä. Kuvaa ja ääntä on mahdollista välittää useaan kokoushuoneeseen ja Club Vogueen samanaikaisesti. Useita ravintoloita, Spa osasto. Ryhmille omaa erikoisohjelmaa – kysy lisätietoja.

Lue uusin näköislehtemme

06-07/2021



Varsinais-Suomen Yrittäjä-lehti
to 17.06.2021


Seuraa meitä somessa