Markkinointia arkijärjellä ja myönteisellä energialla

Marraskuun alussa järjestetty Turun Mainostorstai 2009 –seminaari kokosi Kinopalatsiin jälleen merkittävän joukon Varsinais-Suomen mainonnan, markkinoinnin ja viestinnän ammattilaisia. Tapahtuma oli osa valtakunnallista Markkinointiviestinnän viikkoa. Yksi päivän mielenkiintoisista alustajista oli Suomen Markkinointiliiton toimitusjohtaja Lauri Sipilä, joka käsitteli puheenvuorossaan pk-yrityksen käytännön markkinointia. Sipilällä on 25 vuoden kokemus alalta, ja hän on työskennellyt sekä markkinatutkimuksen parissa että eri mainostoimistoissa. Sipilä on myös työuransa ohella luennoinut brändistrategiasta, markkinointiviestinnän strategiasta ja asiakkuusajattelusta. Sipilä korosti puheenvuorossaan arkijärjen merkitystä yritystä markkinoitaessa. Arvot ovat tulevaisuudessa yhä enemmän immateriaalisia. Asiakas määrittelee, onko yritys kiinnostava, minkä vuoksi on syytä pitää mielessä, että asiakkaan käsitys on tärkein fakta. Hän totesi myös, että vaikka asiakkaan käsityksiä ei voikaan puhtaasti johtaa, niin niihin voi kuitenkin vaikuttaa. Erityisesti Sipilä painotti positiivisen energian merkitystä.

- Me voimme joka aamu päättää levitämmekö ympärillemme myönteistä vai kielteistä energiaa. Markkinoinnissa saavutetaan tuloksia vain positiivisella innostuksella. Yrityksissä tulisi luoda sellainen sisäinen ilmapiiri, joka inspiroi koko henkilökuntaa. Yrityksen sisäisessä viestinnässä käskyttäminen on out ja innostava energisoiminen in, Sipilä painotti

Esityksessään Sipilä totesi myös, että markkinointi on annettujen lupausten johtamista. Ennen kuin voidaan antaa markkinoinnissa annettuja lupauksia, tulee luoda mahdollisuudet lupausten pitämiseen. Yrityksen tulee olla markkinoinnissaan uskottava. Sipilältä tiedusteltiin puheenvuoron lopulla, mitkä asiat hänen mielestään ovat lama-ajan markkinoinnissa tärkeitä.

- Vaikeina taloudellisina aikoina tulee muistaa entistä kirkkaammin, että jokainen asiakas on ihminen ja käsitellä häntä sen mukaisesti, Sipilä kiteytti. -ps


Lauri Sipilän mukaan markkinoinnissa on syytä muistaa, että asiakas määrittelee viime kädessä yrityksen kiinnostavuuden.


Julkaistu 09/2009        
Painotalo Painola, T. Nieminen Oy

Painotalo Painola, T. Nieminen Oy

Graafinen suunnittelu, Kirjansitomoja, Kirjapaino, Painotaloja, Pakkauspalvelu, Pakkaussuunnittelua, Suunnittelu, Suunnittelutoimistoja

Viikon luetuimmat uutiset

Kokouspalvelut

FresCo Ravintolat Oy - Korkki

Linnankatu 43, Turku

www.frescoravintolat.fi

R 75, KP 5-24 (75). Kokouspalvelu: videoneuvottelulaitteet, AV-laitteet. Juhlapalvelu. Lounas arkisin klo 10:45-13:30. Tervetuloa tutustumaan uuteen ravintolaamme! Lue verkkosivuiltamme lisää toiminnastamme ja tutustu myös Raumalla sijaitseviin toimipaikkoihimme, www. frescoravintolat.fi

Lue uusin näköislehtemme

06-07/2021



Varsinais-Suomen Yrittäjä-lehti
to 17.06.2021


Seuraa meitä somessa