Mainontaa ja hyväntekeväisyyttä yhdellä klikkauksella
Pelastuspartio yhdistää markkinoinnin ja hyväntekeväisyyden. Lyökö jompikumpi toista poskelle vai voittavatko kaikki oikeasti? Pelastuspartio on Markkinointitoimisto ÖÖÖ:n omistama sähköisen suoramarkkinoinnin palvelu ja tavaramerkki.
Toiminnan vetäjä Perttu Mäki-Petäjä kertoo perinteisen ajatuksen olevan sataprosenttisen hyväntekeväisyyden kannalla. Tuoreemman näkemyksen mukaan malli on ajankohtainen tapa vaikuttaa uusien kanavien kautta ja antaa mahdollisuuden suoraan toimintaan.
- Haimme tapaa jossa kaikki osapuolet voittaisivat. Yritystoimintaa voi tehdä eettisin arvoin, vastuullisesti ja puhtaalla omallatunnolla, Mäki-Petäjä kuvailee.
Käytännössä kuluttaja klikkaa saamansa viestin yhteydessä olevaa Pelastuspartio-nappia ja siirtyy haluttuun verkko-osoitteeseen. Kuluttajalle klikkaus on ilmainen. Partio maksaa klikatuista viesteistä sovitun summan sovittuun hyväntekeväisyyskohteeseen. Mainostaja maksaa vain todennetuista kontakteista, ja kertoo itsestään sekä harjoittamastaan yhteiskuntavastuusta.
Toiminta on varhaisessa vaiheessa mutta kaksi pilottikampanjaa ovat osoittaneet kontaktien kiinnostuksen. Kolmas pilotti on alkamassa, ja Mäki-Petäjä uskoo Pelastuspartion pääsevän täyteen vauhtiin viimeistään ensi vuonna.
Palvelun kumppaneita ovat muun muassa WWF, MLL ja Operaatio Merenneito.
- Ajan myötä kohteita tulee lisää ja niitä voi myös ehdottaa meille. Tämä on mainio tapa myös esimerkiksi vuosittaiseen lahjoitukseen. Kaikki osapuolet saavat näkyvyyttä, Mäki-Petäjä perustelee. –a-ss.