Yritysasiakkaiden tarpeet ovat erilaisia

Sampo Pankki on hahmotellut uuden palvelutarjottimen yrittäjille. Mallia rakennettiin kysymällä asiakkailta, mitä he haluavat.

Palvelumallimuutos käynnistyi organisaatiomuutoksen vanavedessä kolmisen vuotta sitten. Danske Groupiin kuuluva Sampo Pankki on perustanut Suomeen kuusi Finanssikeskusta.

- Päätösvaltaa hajautettiin ja keskustelua haluttiin ohjata lähemmäksi asiakkaita, Liiketoimintajohtaja Altti Kuuri kertoo.

Länsi-Suomen Finanssikeskuksesta Turusta löytyy palveluita vaativampaankin tarpeeseen ja monimutkaisten kokonaisuuksien hallintaan. Tiimi ja asiakas hahmottelevat yhdessä toimintasuunnitelman, jonka toteutumista seurataan säännöllisesti.

Keskisuurille yrityksille pankki nimeää oman vastuuhenkilön, ja palvelupaketti kootaan aina juuri yrityksen tarpeisiin vastaavaksi. Pienyrittäjille tarjotaan muun muassa entistä laajempaa puhelinpalvelua. Kuuri lupaa, että kaikki asiat pystytään hoitamaan puhelinpalvelun kautta. Silti verkkopankki on palvelukanavista suosituin.

Aktiivinen kilpailuttaminen kannattaa

- Nyt palvelut löytyvät oikeasta kanavasta kulloiseenkin tarpeeseen, Kuuri toteaa tyytyväisenä ja uskoo toimintamallin pääsevän täyteen vauhtiin tänä keväänä.

Pankkeja kilpailutetaan investointien yhteydessä, mutta Kuuri huomauttaa kyseessä olevan vain yhden osan tärkeistä palveluista. Suurelle osalle myös kassavirran ja maksuliikenteen hallinta sekä ylimäärän sijoittaminen ovat merkittäviä toimintoja.

Sampo Pankilla on Länsi-Suomessa kokonaisuutta tarkastellen kolmanneksi suurin viipale markkinoista. Paikallispankki-kilpailijoilla on paljon pieniä yrityksiä asiakkaina. Tietojärjestelmän integroiminen aiheutti taannoin hämminkiä, ja verkkopankin tökkiessä osa asiakkaista äänesti jaloillaan.

- Nyt kaikki toimii, ja meiltä löytyy asiakkaan tarpeisiin ratkaisumalli yrityksen koosta riippumatta. Meidän on helppo vastata kilpailuun esimerkiksi maksuliikkeellä – varsinkin, jos eurot liikkuvat rajojen yli Skandinaviassa, Kuuri kertoo viitaten konserniin taustalla.

Ulkopuolisten tutkimuslaitosten tekemissä haastatteluissa Sampo Pankki on Kuurin mukaan saanut hyvä arvosanoja asiakaskokemasta.

- Jos vastaukset kokemuksen jälkeen ovat parempia, olemme pystyneet ylittämään odotukset.


Liiketoimintajohtaja Altti Kuuri Sampo Pankin Länsi-Suomen Finanssikeskuksesta kertoo yrittäjille ja yrityksille suunnatun palvelupaletin pyörähtävän täyteen vauhtiin tänä keväänä.

–a-ss

Julkaistu 04/2010        
TMK Teollisuuden Mittaus- ja Kalibrointipalvelu Oy

TMK Teollisuuden Mittaus- ja Kalibrointipalvelu Oy

Kalibrointipalvelut, Mittauspalveluja, Optisten tuotteiden valmistus, Tietokoneiden valmistus

Viikon luetuimmat uutiset

Kokouspalvelut

FresCo Ravintolat Oy - Korkki

Linnankatu 43, Turku

www.frescoravintolat.fi

R 75, KP 5-24 (75). Kokouspalvelu: videoneuvottelulaitteet, AV-laitteet. Juhlapalvelu. Lounas arkisin klo 10:45-13:30. Tervetuloa tutustumaan uuteen ravintolaamme! Lue verkkosivuiltamme lisää toiminnastamme ja tutustu myös Raumalla sijaitseviin toimipaikkoihimme, www. frescoravintolat.fi

Lue uusin näköislehtemme

06-07/2021



Varsinais-Suomen Yrittäjä-lehti
to 17.06.2021


Seuraa meitä somessa