Tungos haluaa tuloksia
Toimitusjohtaja Hannu Vahokoski kiteyttää myymisen olevan ongelmanratkaisua. Kun halutaan lisää asiakkaita, Tungoksessa kysytään miksi.
- Voimme tehdä kinkkisiä kysymyksiä, ja kaivamme esille asiakkaan todelliset tavoitteet. Sitten ryhdymme yhdessä pohtimaan ratkaisu- ja toteutusvaihtoehtoja, Vahokoski sanoo.
Markkinointitoimisto Tungos Management Oy suunnittelee ja toteuttaa erilaisia markkinointitapoja. Rutiiniratkaisujen sijasta rakennetaan täsmämarkkinointia asiakkaiden erilaisiin tarpeisiin. Työelämässä hankittua markkinointiosaamista viime syksynä perustettu turkulainen yritys myy myös alihankintana.
Kaikki kolme hyötyvät
Verkko- ja tapahtumamarkkinoinnin lisäksi Tungos tarjoaa sponsorointi- ja shopperosaamista. Sponsoroinnista hyötyvät kaikki kolme osapuolta: sponsoroija, sponsoroitava ja kohdeyleisö. Shoppermarkkinoinnissa taas pyritään vaikuttamaan myymälässä tehtäviin ostopäätöksiin.
Leafilla ja Briolla myyntikannuksia hankkineen Vahokosken sai yrittäjäksi halu tehdä oman pään mukaan. Päivät venyivät pitkiksi jo palkollisena, mutta nyt toteutuu eräs periaate paremmin: työnteon pitää olla hauskaa.
- Hampaat irvessä puurtaminen ei ole mielekästä. Meillä on kuitenkin tekemisen meininki. Arvostamme tuloksellisuutta ja toimivia ratkaisuja. Sponsor- ja tapahtumamarkkinointi on maassa kohtalaisen uutta, ja tässä näen meille hyvän sauman.
Kolme henkilöä ja harjoittelijoita työllistävä Tungos hyödyntää myös laajaa kumppaniverkostoaan. Yritys hakee kasvua mutta haluaa pysyä ripeäliikkeisenä ja joustavana.
- Yllättävän helppoa on ollut saada kontakti yrityksiin. Toisaalta projektit ovat isoja ja pitkiä, emmekä tiedä vielä tuloksia tarkasti.
![]() |
Tungoksen toimisto on vanhassa Leafin tehtaassa. Budapestien sijaan tilassa synnytetään uusia markkinointitapoja, toimitusjohtaja Hannu Vahokoski kertoo. |
–a-ss