Salaatin erottaa koko ja maku

Nämä salaatit ja yrtit ovat todella isoja. Deli Verde –tuotemerkillä kaupoista löytyvät tuotteet on aseteltu puuhyllyihin, joista ryöppyävät vihreys ja tuoksut. Kolmen yrtin pakkauslajitelma houkuttelee uskomaan omiin gourmet-kokkikykyihin.

Lindrothin puutarha uskoo tuotteistamisen voimaan markkinoilla erottumisessa. Omien visioiden konkretisoimisessa on käytetty mainostoimistoa. Slogan ’ Makuja maan täydeltä’ ja nimi eivät syntyneet helposti.

- Deli Verde tarkoittaa suoraan suomennettuna Herkku Vihreää. Haimme tuoretta ja raikasta nimeä, ja halusimme mukaan ripauksen luksusta, yrittäjä Liisa Lindroth kertoo.

Kauppojen puuhyllyistä haluttiin esteettisesti miellyttävät, ja esikuvana käytettiin torimaisuutta. Yrttiruukut käyvät myös tyydyttämään orastavaa viherpeukaloviettiä – kasvit voi istuttaa oikeaan ruukkuun tai tyrkätä säiden salliessa ulos multaan.

Liisa Lindrothilla on 20 vuoden kokemus myynnin ja markkinoinnin tehtävistä IT-alalta, viimeksi hän palveli Atea Finlandissa. Mutta pieni elämänmuutos sysäsi käyntiin isomman, ja nainen päätti kaksi vuotta sitten ryhtyä täysipäiväiseksi yrittäjäkumppaniksi miehelleen, puutarhuri Hannu Lindrothille.

- Tosin pienessä perheyrityksessä ei voi itseään ulkoistaa missään vaiheessa muutenkaan.

Yrtti viihtyy isossa ruukussa

Muuten tie yrttien huumaaviin tuoksuihin ja makuihin lähti sattumalta, kuten Liisan mielestä on tapahtunut moni muukin edistysaskel. Tutulta saadut yrttipistokkaat lähtivät elämään omaa elämäänsä, ja raivasivat tiensä salaattien rinnalla koko maakuntaan sekä pääkaupunkiseudulle ja Tampereelle.

- Kuluttaja päättää! Meidän on tuotettava hyvää tuotetta kohtuulliseen hintaan. Kauppojen hedelmä-vihannesosaston vetäjät ovat osaltaan ratkaisevassa asemassa.

Liisa Lindroth selvittää hyvän maun syntyvän muun muassa siitä, että salaatit kasvavat pidempään, mikä lisää myös säilyvyyttä. Salaatti voi painaa 300 – 400 grammaa ilman ruukkua. Yrttiruukun halkaisija on yli 10 senttiä. Potentiaalisia asiakkaita ovat hintatietoiset, laatua arvostavat, uutuuksia etsivät sekä kulinaristit. Jakelutieasiakkaat haluavat erottua naapurikaupasta ja tarjota lähiruokaa.

- Logistinen ketju on meillä lyhyt.

Arvioitu liikevaihto vuodelle 2010 on noin 700 000 euroa. Vuosittain noin 120 000 yrttiruukkua ja 500 000 salaattikerää löytävät tiensä parempiin suihin.

- On uskomatonta, miten paljon hyötyä IT-alan kokemuksesta voi olla, Liisa Lindroth nauraa ja jatkaa heidän olevan innostuneita, omistautuneita ja ylpeitä työstä. Hän uskoo Deli Verden olevan muutamassa vuodessa entistä laajemmalle levittäytynyt tuotemerkki.


IT-alalta täysipäiväiseksi puutarhayrittäjäksi siirtynyt Liisa Lindroth uskoo tuotteistamisen voimaan kaupan salaattimeressä erottumiseksi.



Puutarhuri Erika Väättänen ja yrittäjä Liisa Lindroth ovat innostuneita ja ylpeitä muhkeista salaattikeristä.

–a-ss

Julkaistu 05/2010        
Rockfun Promotions & Agency Oy

Rockfun Promotions & Agency Oy

Juontajapalvelut, Konsultointipalveluja, Mainosspiikkaus, Mediatoimistoja, Ohjelmatoimistoja, Promootiopalvelut, Viestintätoimistoja, Äänimainontaa

Viikon luetuimmat uutiset

Kokouspalvelut

Ravintola Prego

Uimahallintie 2, Kaarina

www.ravintolaprego.fi

KP 60 + 25, R 80, myös kokous-ja catering -palvelut.

Lue uusin näköislehtemme

06-07/2021



Varsinais-Suomen Yrittäjä-lehti
to 17.06.2021


Seuraa meitä somessa