Loviisan Aitta edustaa Suomea GIA-kilpailussa

Ruskolta Chicagoon

Olipa kerran tavallinen äidinkielenopettaja, joka päätti perustaa sisustusliikkeen vanhaan navettaan keskelle ruskolaista maalaismaisemaa, ja sai sen menestymään niin hyvin, että sinne tullaan nyt varta vasten kauempaakin Suomesta.

Loviisan Aittaa on esitelty vuosien mittaan ahkerasti sisustuslehdissä ja –ohjelmissa ja nyt se on myös valittu edustamaan Suomea merkittävään sisustusalan kilpailuun, GIA – Global Innovator Award –kilpailuun, joka käydään Chicagossa maaliskuussa 2011.

- Suomea on viimeksi ollut edustamassa Pentik vuonna 2008 – ja silloin oli esimerkiksi Ranskasta kilvassa mukana tavaratalo Galeries Lafayette, Loviisan Aitan yrittäjä Helena Aho kertoo.

Kilpailussa palkitaan kodinsisustusalan vähittäiskaupan innovatiivisia konsepteja. Liikeidealta haetaan yksilöllisyyttä, elämyksellisyyttä ja laadukkuutta. Perusteluissa korostetaan myös vahvaa liiketoimintaosaamista ja jatkuvaa kehittymistä.

Siihen kaikkeen Helena Ahon liikeidea johti lähes intuition voimalla.

- Minulla oli selvä visio, mitä haluan. Tämä ei ole kopio mistään, vaan juuri meidän näköisemme liike. Ja vaikka siihen aikaan osui myös sisustusalan nousu, lähdin liikkeelle naisen varovaisuudella. Ajatuksena oli, että koska tahansa voisin laittaa lapun luukulle.

Puskaradio lähti kuitenkin toimimaan ja alkuaikojen myyntihitit, perheen miesväen tekemät tallilyhdyt, suorastaan vietiin käsistä.

- Niistä ei ole vieläkään voitu luopua, vaikka sitä kerran yritettiinkin, kauppias hymähtää.

Loviisan Aitan ilmeelle on leimaa-antavinta uusvanhan näköinen maalaisromanttinen sisustustavara, joka on varsin raikas vaihtoehto suomalaisten suosiman kliinisen skandinaavisen tyylin vastapainoksi. Monilla tuotteilla ei ole Suomessa muita jälleenmyyjiä.

Tuotevalikoima laajenee tällä hetkellä yhä enemmän myös lifestyle-tuotteisiin, ja mukaan on tullut muun muassa vaatteita ja koruja. Tavarantoimittajia Loviisan Aitalla on noin 150.

Kuusi vierasta työntekijää sekä kotijoukot työllistävä yritys on laajentunut nyt jo 600-neliöiseksi myymäläksi, jossa toimii myös kahvila. Loviisan Aitan palveluihin kuuluvat myös sisustussuunnittelu ja esimerkiksi floristin palvelut.

Tästä Helena Aho ei silti enää liiketoimintaansa haluaisi laajentaa.

- En halua sivuliikettä mihinkään liikekeskukseen ja vierastan nettikauppaa, jota on kyllä kyselty. Tämä meidän konseptimme perustuu mielestäni vahvasti elämyksellisyyteen: Loviisan Aitan fiilistä ei voisi tuntea ja kokea muualla kuin täällä vanhassa kivinavetassa, hän uskoo.


Maalaisromanttinen sisustustavara on luonteenomaisinta Loviisan Aitan valikoimalle, Helena Aho esittelee.


Julkaistu 10/2010        
Rockfun Promotions & Agency Oy

Rockfun Promotions & Agency Oy

Juontajapalvelut, Konsultointipalveluja, Mainosspiikkaus, Mediatoimistoja, Ohjelmatoimistoja, Promootiopalvelut, Viestintätoimistoja, Äänimainontaa

Viikon luetuimmat uutiset

Kokouspalvelut

Viking Line

PL 265, Turku

www.vikingline.fi

Amorella klo 08:45. Kokoustiloja 12 (10-180 hlöä), Auditorio 180 hlöä. Kokoustilojen kapasiteetti yht. n. 400 hlöä. Monitoimitila Panoraama messu- ja näyttelykäyttöön (max 200, istumapaikat 140) Useita ravintoloita, saunaosasto. Viking Grace klo 20:55. Kokoustiloja 11 (6-230 hlöä) Auditorio 230. Kokousosaston kokonaiskapasiteetti yht. n. 400 hlöä. Kuvaa ja ääntä on mahdollista välittää useaan kokoushuoneeseen ja Club Vogueen samanaikaisesti. Useita ravintoloita, Spa osasto. Ryhmille omaa erikoisohjelmaa – kysy lisätietoja.

Lue uusin näköislehtemme

06-07/2021



Varsinais-Suomen Yrittäjä-lehti
to 17.06.2021


Seuraa meitä somessa