Erikoistuminen kannattaa
Erikoistuminen kannattaa työnhakupalveluissakin. Vajaa kolme vuotta alalla toiminut Empore Oy on keskittynyt myynti- ja asiakaspalvelutyön ammattilaisiin ja on tänä syksynä laajentanut toimintaansa jo neljänteen kaupunkiin.
- Ollaan me varmaan jotain tehty oikein, sillä olemme kasvaneet koko tämän taantuman ajan, toteaa Joakim Honkasalo, joka on toinen yrityksen perustajista. Hän myös johtaa Emporen rekrytointitiimiä.
Honkasalo ja yhtiökumppani Markus Huhdanpää perustivat yrityksen alkuvuodesta 2008 tavoitteenaan nopeuttaa myyntihenkilöstön rekrytointeja sekä kohentaa alan arvostusta.
Empore toimii työnhakijakeskeisesti ja sen tavoitteena ovat nimenomaan pitkäaikaiset rekrytoinnit.
- Jotta myyjä voisi aidosti sitoutua työnantajaan, pitkäaikainen sopimus on tietysti paras. Rekrytoinnin onnistumista edesauttaa valmennuspalvelu, jota tarjoamme sekä kaikille meidän kautta työllistyneille että heidän esimiehilleen. Yhteistyökumppanina meillä näissä valmennuksissa on Mercuri International, Honkasalo kertoo.
Emporen yritysasiakkaita ovat muun muassa monet suuret organisaatiot kaupan alalla, mutta asiakkaita on myös paljon konsultoinnin, teollisuuden, ICT:n sekä median parista.
Yritysasiakas voi käyttää myös ennakoivaa rekrytointipalvelua, jossa se voi Emporen verkkopalvelussa markkinoida itseään jo ennakkoon ja johon voi jättää passiivisen työpaikkailmoituksen, vaikka juuri tällä hetkellä vapaita työpaikkoja ei olisikaan.
Kaupan alan työntekijätarve alkoi tänä keväänä vilkastua. Taantumalla oli vaikutuksensa, mutta on myös yrityksiä, jotka rekrytoivat koko taantuman ajan.
- Onneksi monissa yrityksissä on ymmärretty, että tällaisina aikoina myyntityön laadukkuus korostuu, Joakim Honkasalo huomauttaa.
![]() |
Joakim Honkasalo |
-ap