Lukiolaiset hakevat kokemuksia pienyrittäjyydestä
Yrityssalo ja Salon Nuorkauppakamari ovat tehneet Salon seudun lukioiden kanssa Lukiodiilin. Idea yhteistyöstä tuli lukioilta keväällä, ja diili alkoi tänä syksynä. Sen tarkoitus on perehdyttää lukiolaisia yrittämiseen ja yrittäjyyteen.
- Oppilaat saavat mahdollisuuden harjoitella yrittämisen eri vaiheita, ja he tekevät yhteistyötä yritysten ja julkisen toimijan kanssa, Johanna Wihlman Salon Nuorkauppakamarista tiivistää.
Yrityssalo antoi oppilaille toimeksiannon: järjestää Ruokakeikka SaloShopsin keskustan erikoisliikkeiden yhteydessä järjestettävälle Joulukeikalle, joulunavaukseen. Kukin ryhmä valitsi SaloFood-konseptista kumppaniyrityksen ja ideoi toteutuksen.
- Toteutus arvioidaan ja kuuntelemme palautteet myös tuottajilta, yritysasiamies Riikka Nurmi kertoo.
Nurmi kertoo väen lähteneen mukavasti liikkeelle keskustan aloittelevaan joulutohinaan, ja Ruokakeikkalaiset saivat hakea lisätäydennystä myyntivalikoimaan.
- Nuorten ajatusmaailma on ihastuttavan laaja, he ovat rohkeita ja verkostoituneita ja käyttävät sujuvasti sosiaalista mediaa hyödyksi, Wihlman pohtii.
Ensi keväänä, kesän korvalla järjestettävässä illallisgaalassa selviää, mikä diilijoukkueista palkitaan parhaana.
![]() |
Oppilaat järjestivät Ruokakeikan marraskuun lopun Joulukeikan yhteyteen. He markkinoivat ja myivät paikallisia herkkuja edustaen SaloFood-konseptin yrittäjiä. |
–a-ss