Radio ja internet ovat hyvä mainoskimppa

SBS Finland on osa suurta eurooppalaista mediakonsernia, ja monimediatalo jolla on neljän hengen miehittämä myyntikonttori Turussa. Sen kahden valtakunnallisen radiokanavan, The Voicen ja Iskelmän tarjontaa täydentävät Cityradiot kuten Radio Sata Varsinais-Suomessa.

Kyse on kaupallisesta radiosta, jota Kansallisen Radiotutkimuksen mukaan kuuntelee joka viikko noin 1,7 miljoonaa suomalaista. Radio Sadassa ja Iskelmässä voi mainostaa paikallisesti.

- On oltava kuuntelijoita, että saamme mainostajia, myyntijohtaja Pasi Nurmi Turusta tiivistää.

Vastoin yleistä luuloa, että vain isot ja muhkealla massilla varustetut voivat mainostaa radiossa, Nurmi kertoo asiakaskunnan vaihtelevan laidasta laitaan. Alkuun pääsee halutessaan jo kolminumeroisella luvulla. Kampanjat räätälöidään tapauskohtaisesti asiakkaan toiveiden ja tarpeiden mukaan.

SBS:n Turun yksiköllä on ollut jo kolme perättäistä kasvun vuotta. Nurmi löytää palkitsevaan tilanteeseen monta syytä. Yksi niistä on ilman sen kummempaa gloriaa sähköisen viestinnän kasvu. Verkon merkitys mainosten maailmassa on kasvanut.

Tuotelanseerausta

- Netti ja radio sopivat mainiosti yhteen, ja radio ohjaa hyvin verkkoon. Kontaktit ovat suhteellisen halpoja ja kustannustehokkaita, ja radio on nopea ja joustava media esimerkiksi televisioon verrattuna, Nurmi luettelee.

Taantumasta huolimatta Turun yksikössä saavutettiin viime vuonna 14 prosentin kasvu myynnissä. Toimiala ylipäätään piti pintansa.

- Jo nyt kasvu on 25 prosenttia viime vuoteen verrattuna. Uskon tässä näkyvän sen, että asiakassuhde on meille ennemmin yhteistyökumppanuus, johon haluamme panostaa kaikkemme. Asetamme kampanjoille tavoitteet ja seuraamme niitä. Teemme pitkäjänteistä työtä asiakkaan kanssa ammattitaidolla, Nurmi analysoi.

Radio markkinointikanavana taipuu monenlaiseen käyttöön. Aina vain suositumpaa on uuden tuotteen tai toimipaikan lanseeraus tai ohjelmayhteistyö. Se tarkoittaa esimerkiksi uuden tuotteen tutuksi tekemistä jakamalla sitä ohjelman ja juontajan kautta.

- Äänimainonnassa kuulija itse saa värittää kuulemaansa, ja elää tavallaan omaa suhdetta tietyn ohjelman tai juontajan kanssa, Nurmi kertoo.


Radio on monipuolinen markkinointikanava, ja jokaisella kuulijalla muodostuu oma suhde tiettyyn ohjelmaan tai juontajaan, myyntijohtaja Pasi Nurmi sanoo.

–a-ss.

Julkaistu 12/2010        
SelinSelin

SelinSelin

Coaching, Esimiesvalmennus, Konsultointi, Koulutuspalveluja, Laatujärjestelmät, Liikkeenjohdon konsultointi, Myyntivalmennus, Yrityspalveluja

Viikon luetuimmat uutiset

Kokouspalvelut

Viking Line

PL 265, Turku

www.vikingline.fi

Amorella klo 08:45. Kokoustiloja 12 (10-180 hlöä), Auditorio 180 hlöä. Kokoustilojen kapasiteetti yht. n. 400 hlöä. Monitoimitila Panoraama messu- ja näyttelykäyttöön (max 200, istumapaikat 140) Useita ravintoloita, saunaosasto. Viking Grace klo 20:55. Kokoustiloja 11 (6-230 hlöä) Auditorio 230. Kokousosaston kokonaiskapasiteetti yht. n. 400 hlöä. Kuvaa ja ääntä on mahdollista välittää useaan kokoushuoneeseen ja Club Vogueen samanaikaisesti. Useita ravintoloita, Spa osasto. Ryhmille omaa erikoisohjelmaa – kysy lisätietoja.

Lue uusin näköislehtemme

06-07/2021



Varsinais-Suomen Yrittäjä-lehti
to 17.06.2021


Seuraa meitä somessa