Mainostoimisto rikkoo totuttua ajattelua

Markkinointiviestinnällä kasvatetaan asiakasyritysten myyntiä antamalla tuotteisiin ja palveluihin uusia näkökulmia, kuvailee toimitusjohtaja Kim Degenhardt turkulaisen mainostoimisto Moodsin perustehtävää. Moods syntyi loppuvuodesta 2009 toisen toimiston, Kaufmannin, jälkimainingeista.

Vanhan toimiston peruja ovat myös työntekijät ja asiakkaat. Degenhardt toteaa yrittämisen kiinnostaneen aina, sillä yrittäjänä pystyy paremmin vaikuttamaan ja viemään omia ideoita läpi, ja reagoimaan nopeasti markkinoiden muuttuessa.

Moodsin yksi erikoisala on ruoka ja sen markkinointi. Kaikilla tekijöillä on jonkinlainen ruokatausta, ja syömättä ei pärjää kukaan.

- Ruokatekemisellä on pitkä historia, Degenhardt kertoo.

Asiakkaita ovat maakunnan monet erilaiset elintarvikealan toimijat sekä pk-sektorin valmistavat tai maahantuovat yritykset. Kuluttaja näkee Moodsin käsialan esimerkiksi Leipomo Rostenin tai Kivikylän yhteydessä.

Toimisto tekee myös Ilta-Sanomien teemalehtien ja Pori Jazz –tapahtuman mainontaa.

- Lähdetään perusgraafisesta ilmeestä ja edetään sovelluksin printtiin ja sähköiseen mediaan. Tai sitten teemme tietyn osion markkinoinnista tietyin ehdoin, Degenhardt linjaa.

Valttina graafiset ja digitaaliset taidot

Degenhardtin lisäksi yrittäjävastuuta kantavat asiakkuusjohtaja Tiina Leppänen ja AD Pekka Oikarinen. Yritys työllistää yhteensä kuusi ja sähköinen tytäryritys yhden henkilön.

Uusasiakashankinta on täysipäiväistä työtä, ja sitä tehtävää on palkattu hoitamaan myyntipäällikkö Juha Elo. Kilpailu on kovaa, Turussa on paljon toimistoja mutta tilanne pääkaupunkiseudulla on vielä tiukempi.

- Meidän vahvuutemme ovat graafiset taidot ja digitaalisten ratkaisujen osaaminen. Itse tuon julkisen sektorin markkinoinnin osaamisen kuvioon mukaan taustani ansiosta, Elo selvittää.

Toimisto on ison alkumuutoksensa jälkeen pystynyt säilyttämään vanhat asiakassuhteet, eikä taantuma ole juuri vaikuttanut liiketoimintaan. Yrityksen liikevaihto liikkuu noin 650 000 eurossa.

- Aika tasaista menoa tämä on ollut, ja nyt vauhti on vuodenvaihteen jälkeen kiihtynyt, Degenhardt toteaa tyytyväisenä.

Miehet arvioivat, että muutamassa vuodessa Moodsista kasvaa noin kymmenen hengen toimisto ilman, että joustavuus ja ketteryys kärsivät. Tehdyt työt ovat omaa markkinointia parhaimmillaan.

- Tässä on oppinut vanhan totuuden "Know your numbers", eli tiedä numerosi. Niitä seurataan ja niistä huolehditaan. Itse uskon monipuolisuuteni, tietojeni ja taitojeni vievän tehtävässäni eteenpäin, Degenhardt sanoo.


Juha Elo ja Kim Degenhardt uskovat Moodsin kasvuun ja ketteryyteen asiakaspalvelussa.

–a-ss

Julkaistu 04/2011        
Rockfun Promotions & Agency Oy

Rockfun Promotions & Agency Oy

Juontajapalvelut, Konsultointipalveluja, Mainosspiikkaus, Mediatoimistoja, Ohjelmatoimistoja, Promootiopalvelut, Viestintätoimistoja, Äänimainontaa

Viikon luetuimmat uutiset

Kokouspalvelut

Kultaranta Resort Oy

Särkänsalmentie 178, Naantali

www.kultarantaresort.fi

Kokoukset, yritystilaisuudet, juhlat, aktiviteetit, majoitus. Kaikki samasta paikasta isommallekin ryhmälle.

Lue uusin näköislehtemme

06-07/2021



Varsinais-Suomen Yrittäjä-lehti
to 17.06.2021


Seuraa meitä somessa