Palaute on hyödyllistä

Asiakaspalvelu on lakisääteistä, muistuttaa Kuluttajaviraston lakimies Katri Väänänen. Kuluttajavirastoon tulevista ilmoituksista on pääteltävissä, että asiakkaat eivät tahdo saada yhteyttä yrityksiin, ja asiat jäävät hoitamatta.

Usein asiakas ei reklamoi, vaikka on tyytymätön. Hän ei usko, että reklamaatio johtaisi myönteiseen tulokseen, tai pelkää, että käsittelyyn kuluu liikaa aikaa ja rahaa.

- Tyytymättömiä asiakkaita voi siis olla enemmän kuin palaute antaa ymmärtää, Väänänen huomauttaa.

Ripeä reagointi saa asiakkaat säilymään, valitukset kannattaa hoitaa viiveittä. Asiakkaat eivät ole riesa kaupan jälkeenkään vaan antavat hyödyllistä palautetta.

- Palautteen antaminen kannattaa tehdä helpoksi ja kehittää asiakaspalvelun prosesseja. Järjestä erilaisia reklamointikanavia alkaen sähköisistä kanavista. Tutkimusten mukaan uuden asiakkaan saaminen on yritykselle monta kertaa kalliimpaa kuin vanhan säilyttäminen, Väänänen muistuttaa.

Verkkosivuilta www.kuluttajavirasto.fi löytyy paljon hyödyllistä ja käytännönläheistä tietoa sekä muun muassa vakiosopimusehtoja.

–a-ss

Julkaistu 04/2011        
Turun Timanttisahaus Oy

Turun Timanttisahaus Oy

Timanttiporaus, Timanttisahaus

Viikon luetuimmat uutiset

Kokouspalvelut

FresCo Ravintolat Oy - Korkki

Linnankatu 43, Turku

www.frescoravintolat.fi

R 75, KP 5-24 (75). Kokouspalvelu: videoneuvottelulaitteet, AV-laitteet. Juhlapalvelu. Lounas arkisin klo 10:45-13:30. Tervetuloa tutustumaan uuteen ravintolaamme! Lue verkkosivuiltamme lisää toiminnastamme ja tutustu myös Raumalla sijaitseviin toimipaikkoihimme, www. frescoravintolat.fi

Lue uusin näköislehtemme

06-07/2021



Varsinais-Suomen Yrittäjä-lehti
to 17.06.2021


Seuraa meitä somessa