Palaute on hyödyllistä

Asiakaspalvelu on lakisääteistä, muistuttaa Kuluttajaviraston lakimies Katri Väänänen. Kuluttajavirastoon tulevista ilmoituksista on pääteltävissä, että asiakkaat eivät tahdo saada yhteyttä yrityksiin, ja asiat jäävät hoitamatta.

Usein asiakas ei reklamoi, vaikka on tyytymätön. Hän ei usko, että reklamaatio johtaisi myönteiseen tulokseen, tai pelkää, että käsittelyyn kuluu liikaa aikaa ja rahaa.

- Tyytymättömiä asiakkaita voi siis olla enemmän kuin palaute antaa ymmärtää, Väänänen huomauttaa.

Ripeä reagointi saa asiakkaat säilymään, valitukset kannattaa hoitaa viiveittä. Asiakkaat eivät ole riesa kaupan jälkeenkään vaan antavat hyödyllistä palautetta.

- Palautteen antaminen kannattaa tehdä helpoksi ja kehittää asiakaspalvelun prosesseja. Järjestä erilaisia reklamointikanavia alkaen sähköisistä kanavista. Tutkimusten mukaan uuden asiakkaan saaminen on yritykselle monta kertaa kalliimpaa kuin vanhan säilyttäminen, Väänänen muistuttaa.

Verkkosivuilta www.kuluttajavirasto.fi löytyy paljon hyödyllistä ja käytännönläheistä tietoa sekä muun muassa vakiosopimusehtoja.

–a-ss

Julkaistu 04/2011        
Turun Timanttisahaus Oy

Turun Timanttisahaus Oy

Timanttiporaus, Timanttisahaus

Viikon luetuimmat uutiset

Kokouspalvelut

Viking Line

PL 265, Turku

www.vikingline.fi

Amorella klo 08:45. Kokoustiloja 12 (10-180 hlöä), Auditorio 180 hlöä. Kokoustilojen kapasiteetti yht. n. 400 hlöä. Monitoimitila Panoraama messu- ja näyttelykäyttöön (max 200, istumapaikat 140) Useita ravintoloita, saunaosasto. Viking Grace klo 20:55. Kokoustiloja 11 (6-230 hlöä) Auditorio 230. Kokousosaston kokonaiskapasiteetti yht. n. 400 hlöä. Kuvaa ja ääntä on mahdollista välittää useaan kokoushuoneeseen ja Club Vogueen samanaikaisesti. Useita ravintoloita, Spa osasto. Ryhmille omaa erikoisohjelmaa – kysy lisätietoja.

Lue uusin näköislehtemme

06-07/2021



Varsinais-Suomen Yrittäjä-lehti
to 17.06.2021


Seuraa meitä somessa