Ammattisuunnittelija avasi yrittäjälle uusia näkökulmia
– Ulkopuolisen suunnittelijan käyttäminen auttoi minua näkemään yritykseni uusin silmin, Takka Centerin toimitusjohtaja Mika Vuotila kertoo. Hän tilasi viime syksynä uuden takkamalliston suunnittelija Miia Liesegangilta. Samalla tuli uusittua koko yrityksen ulkoinen ilme.
Vuodesta 1998 yrittäjänä työskennellyt Vuotila suunnitteli aikaisemmin kaikki takat itse. Ideat alkoivat kuitenkin toistaa itseään eikä aika tuntunut riittävän uuden kehittämiseen. Kynnys ottaa yhteyttä ammattisuunnittelijaan oli lopulta varsin matala, Vuotila kertoo.
– Kuulin Miiasta eräältä tuttavalta. Yhteinen sävel löytyi heti.
Miia Liesegang työskenteli vuosikausia tv-tuotannon parissa ennen kuin perusti oman suunnittelutoimiston, Innollisen. Aikaisempi työkokemus antaa paljon eväitä nykyiseen työhön, johon kuuluu paitsi tuotesuunnittelua, myös esimerkiksi markkinointia.
– Suunnittelijan tehtävä on kasvattaa asiakkaansa liikevaihtoa. Käsitän suunnittelun aika laajana alueena, johon liittyy paljon muutakin kuin jonkin tuotteen visuaalinen ilme, Liesegang kertoo.
Yhteistyö Takka Centerin kanssa on tähän mennessä tuottanut uuden takkamalliston lisäksi tv-mainoksen, esitteen sekä uudet nettisivut. Parhaillaan kaksikko suunnittelee uutuutta, joka esitellään syksyn Habitare-messuilla.
![]() |
Uuden kehittäminen sujuu parhaiten ryhmätyönä. Yksin minulta olisi mennyt paljon enemmän aikaa eikä tulos olisi varmasti ollut niin hyvä kuin nyt, Mika Vuotila kuvaa yhteistyötään Miia Liesegangin kanssa. |