Hyvässä mainoksessa on kiinnostava tarina
Kaksi vuotta vanha turkulainen tuotantoyhtiö Dirtstudios on jo tehnyt töitä nimekkäille asiakkaille. Mainosfilmejä ovat tilanneet muiden muassa Turun Kaupunginteatteri, Åbo Svenska Teater ja Ympäristöministeriö. Tuottajana on osuuskunta, jonka muodostavat Kasimir Högnäs, Kari Ahotupa ja Kalle Ahotupa.
Osuuskunta perustettiin pitkien ja lyhyiden elokuvien, mainosten, yritysesittelyiden ja muun av-tuotannon tuottajaksi. Osuuskunnan perustajajäsenten lisäksi yhteistyöverkostoon kuuluu useita elokuva-alan ammattilaisia.
– Asiakkaalla ei tarvitse olla edes selkeää ideaa siitä, millaista lopputulosta tavoitellaan. Me hoidamme kaiken käsikirjoituksesta asti, Kasimir Högnäs vakuuttaa. Tilaustöiden lisäksi yrityksellä on omia elokuvatuotantoja.
Sosiaalinen media, erityisesti Facebook, on noussut vahvaksi mainoskanavaksi television rinnalle. Ihmiset jakavat toisilleen vinkkejä hyvistä mainosvideoista ja kommentoivat niitä.
– Kaikissa yrityksissä ei vielä ole herätty tähän. Yritysvideon ei tarvitse olla tylsä, se voi myös olla tarina, jota halutaan katsoa.
Tulevaisuudessa osuuskunta tultaneen muuttamaan osakeyhtiöksi.
– Nuorille ja rahattomille osuuskunta oli helpoin tapa päästä alkuun.
Tuottaja-esikuvakseen Kasimir mainitsee Jerry Bruckheimerin, joka löytyy esimerkiksi sellaisten suurmenestysten takaa kuin CSI: Miami ja Amazing Race.
Yrittäjäjärjestön jäsenyydeltä osuuskuntalaiset odottavat verkostoitumista.
![]() |
Työtunteja ei lasketa. Kasimir Högnäs ja leikkaaja Mitri Voutila ovat olleet aamuyöstä asti koneen ääressä viimeistelemässä ensi-iltaan tulevaa musiikkivideota. |