Kiss my Turku –kampanja levittää positiivista tietoa
- Voivoi, nythän meillä on täällä tänä kesänä oikea runsaudenpula tapahtumista, valittaa Turku Touringin kotimaan markkinoinnista vastaava Satu Hirvenoja, muka tosissaan.
Kieltämättä, onhan siinä tekemistä, kun lasketaan kaikki runsaat Kulttuuripääkaupunkivuoden tapahtumat niitten jo vakiintuneiden ja hyväksi havaittujen tapahtumien lisäksi. Sellaisiakin Turun seudulla on ollut todella paljon, ja monet ovat juuri 2011-vuoden takia nostaneet profiiliaan. Tiedotukseen on satsattu ja ehkä jotain ylimääräistä juhlan kunniaksi järjestetty. Kaikki haluavat osallistua omalla tavallaan, vaikkei virallisessa ohjelmassa mukana oltaisikaan.
Turku Touringin uusi, kesän korvalla lanseerattu humoristinen markkinointikampanja Kiss my Turku kulkee oikeastaan samoilla linjoilla. Siinä joukko tunnettuja turkulaisia suosittelee omia lempiasioitaan Turussa, jotka voivat olla paikkoja tai tapahtumia – ja nehän ovat tietenkin sitten niitä jo vakiintuneita juttuja.
- Esiin saattaa nousta sellaisiakin kohteita, joita me ei edes tiedetä. Mukana on 20 julkkista ja kaiken kaikkiaan yhteensä sata ihmistä, jotka voivat kertoa netissä asioista ihan lyhentämättömän mielipiteensä. Nettisivustosta tulee pysyvämpi palvelu, mutta sen lisäksi alkaa ulkomainonta ja tv-kampanja. Tärkeää olisi, että saataisiin varsinaissuomalaisetkin aktivoitua osallistumaan tapahtumiin, Satu Hirvenoja miettii.
Itse hän odottaa Kulttuurivuoden tapahtumista erityisesti Cirque Dracula –esityksiä ja Kupittaanpuistoon tulevaa Colourscape-tapahtumaa.
- Vanhoista tapahtumista Keskiaikatapahtuma on aina kiva. Lapsia ajatellen matkailumarkkinoijaa huvittaa ajatus Ötökkä-safarista, joita heinäkuussa järjestetään Turun biologisen museon ja Kuralan Kylämäen lähimaastoissa.
Turku Touringin järjestämistä retkistä Satu Hirvenoja haluaa nostaa esiin erityisesti jokiristeilyt, Koiramäen lasten kaupunkiretket ja Turun kaupunkikierrokset.
- Ja opastettuja Kakola-kierroksia järjestetään nyt viimeistä vuotta, hän vielä muistuttaa.
![]() |
Matkailumarkkinoija Satu Hirvenojalla on ollut tänä vuonna aivan erityisen kiire. |
![]() |
Satu Hirvenoja odottaa malttamattomana Kupittaanpuistoon tulevaa Colourscape-tapahtumaa. |
![]() |
Suuri osa Kulttuuripääkaupungin ohjelmaan kuuluvista tapahtumista on ilmaisia. Kuvan Taidemuseonmäen alamäkiajoista on ottanut Sanna Moisala. |