Tul Joulu –kampanja Uudessakaupungissa
Uudenkaupungin palveluyrittäjät puhaltavat vauhtia joulumyyntiin Tul joulu –kampanjalla. yrityksiä haastetaan järjestämään arvontoja, somistamaan näyteikkunoitaan havuköynnöksillä ja joulukalentereilla sekä osallistumaan jouluikkunakilpailuun. Joulunalusviikkojen viikonvaihteet on nimetty eri teemojen mukaan: Tuplaa joulu, Maista joulu ja Löydä joulu. Aiheisiin liittyen asiakkailla on mahdollisuus vaikkapa tuplata veronpalautusrahansa, jos onni suosii.
7.12. vietetään Puotien Paris –iltaa, jolloin liikkeiden toivotaan pitävän oviaan auki kello 20 asti. Kuumotuskampanja käynnistyi jo marraskuussa ja sen tarkoituksena on, että kahvilat ja ravintolat kehittävät oman kuuman juotavan. Aiheen tiimoilta on kehitetty myös noppapeli.
– Tällä tavalla saadaan jouluista ilmettä koko kaupunkiin, Uudenkaupungin Yrittäjien puheenjohtaja Terttu Lundelin sanoo.
Tul Joulu –kampanjan taustalla on noin 66 palveluyrittäjän ryhmä.
Uudenkaupungin Yrittäjiin kuuluu 430 jäsentä. Puheenjohtaja iloitsee erityisesti siitä, että nuoria yrittäjiä on saatu mukaan toimintaan.
– Yhdistys toimii vireästi ja tekee paljon yhteistyötä kaupungin kanssa. Meillä on kokopäiväinen sihteeri, mikä on toiminnan kannalta erittäin hyvä. Yleensä ottaen alueen yrityksillä tuntuu menevän hyvin, vaikka lamaa nyt hehkutetaankin joka puolelta, Lundelin sanoo.
Jouluteeman lisäksi yrittäjäyhdistyksen ohjelmassa on tänä syksynä 8.11. pidettävä Elän täydesti – ilta sekä osallistuminen maakunnalliseen yrittäjäjuhlaan Turussa.
–pv