Kumppanuusratkaisut tarjoavat vaihtoehdon investoinneille

Vakka-Suomen Puhelin on kasvattanut rooliaan perinteistä teleoperaattoritoimintaa laajemmalle. Kasvua on saatu erityisesti yrityksille tarjottavista tietotekniikan kokonaisratkaisuista ja contact center -palveluista.

– Laiteinvestoinnit ovat kalliita, niiden kilpailuttaminen vie aikaa ja tekniikka vanhenee nopeasti. Lisäksi yrityksissä kuluu paljon aikaa tietotekniikkaongelmien ratkomiseen. Olemme laskeneet, että esimerkiksi kymmenen hengen toimistossa voidaan säästää jopa yli 20 000 euroa kolmessa vuodessa, kun laitteet ja käyttötuki ostetaan ulkopuolelta, liiketoimintajohtaja Jyri Pouttu sanoo.

VSP:n mallissa sopimuksen tehnyt yritys saa kuukausimaksulla tietokoneet oheispalveluineen. Koneet vaihdetaan joka kolmas vuosi.

– Etenkin täällä Uudessakaupungissa useat yritykset ovat jo valinneet tämän palvelun. Tyypillinen asiakas on noin 20-50 työaseman yritys. Suurimmalla helpdesk -asiakkaallamme on lähes 900 työasemaa etätukipalvelumme piirissä Suomessa ja Ruotsissa.

Contact center -toiminta on toinen VSP:n kasvualue.

– Viime vuonna sulautimme tytäryhtiöt emoyhtiöön. Yksi näistä oli Protone Oy, jolla on vankka kokemus contact center -toiminnasta. Ulkoistetun asiakaspalvelun lisäksi puhelinpalvelu toimii myös toiseen suuntaan; voimme esimerkiksi buukata myyntikäyntejä yrityksen palveluista aidosti kiinnostuneille asiakkaille, jolloin myyjät voivat keskittyä itse suoraan kaupantekoon. Suuremmissa asiakaspalvelukumppanuuksissa varaamme asiakkaan käyttöön oman tiimin, Pouttu huomauttaa.

VSP:n liikevaihto oli viime vuonna 16,4 miljoonaa euroa. Tavoitteena on kasvattaa liikevaihtoa 28 miljoonaan vuoteen 2015 mennessä.

– Tähän tarvitaan myös yritysostoja.

VSP toimii kuudella paikkakunnalla Suomessa. Uudessakaupungissa yritys työllistää 100 työntekijää.


Asiakasyritysten puhelinpalvelu ja vaikkapa kenttämyyjien myyntikäyntien buukkaus voidaan hoitaa paikkakunnasta riippumatta. Vakka-Suomen Puhelin on viime vuosina laajentanut toimintaansa perinteisen teleoperaattoritoiminnan ulkopuolelle, Jyri Pouttu kertoo.

–pv.

Julkaistu 04/2012        
SelinSelin

SelinSelin

Coaching, Esimiesvalmennus, Konsultointi, Koulutuspalveluja, Laatujärjestelmät, Liikkeenjohdon konsultointi, Myyntivalmennus, Yrityspalveluja

Viikon luetuimmat uutiset

Kokouspalvelut

Viking Line

PL 265, Turku

www.vikingline.fi

Amorella klo 08:45. Kokoustiloja 12 (10-180 hlöä), Auditorio 180 hlöä. Kokoustilojen kapasiteetti yht. n. 400 hlöä. Monitoimitila Panoraama messu- ja näyttelykäyttöön (max 200, istumapaikat 140) Useita ravintoloita, saunaosasto. Viking Grace klo 20:55. Kokoustiloja 11 (6-230 hlöä) Auditorio 230. Kokousosaston kokonaiskapasiteetti yht. n. 400 hlöä. Kuvaa ja ääntä on mahdollista välittää useaan kokoushuoneeseen ja Club Vogueen samanaikaisesti. Useita ravintoloita, Spa osasto. Ryhmille omaa erikoisohjelmaa – kysy lisätietoja.

Lue uusin näköislehtemme

06-07/2021



Varsinais-Suomen Yrittäjä-lehti
to 17.06.2021


Seuraa meitä somessa