Neowisen järjestelmällä pienyrittäjäkin kilpailuttaa

Sähköinen kilpailutus säästää vaivaa

Tuntuuko ylivoimaiselta ajatukselta lähteä vertaamaan eri puhelinoperaattorien hintoja ja tarjouksia? Jätätkö mieluummin tilanteen entiselleen? Yrittäjän on ehkä kuitenkin pakko ryhtyä toimeen, vaikka se työaikaa viekin.

Niin tai on siis tähän asti vienyt. Turkulainen Neowise Oy nimittäin tarjoaa yrittäjille BidGate-palveluaan, jossa sähköinen järjestelmä hoitaa lähes kaiken puolestasi.

- Koko prosessi säästää huomattavasti kaikkien työaikaa. Yrittäjä pääsee heti suoraan vertaamaan, mitä yrityksen nykyisellä kuukausikäytöllä loppukustannukset kunkin tarjouksen mukaan olisivat, lupaa Neowise Oy:n toimitusjohtaja Harri Malkamäki.

Neowisen asiakas syöttää BidGate-palveluun tiedot, joiden perusteella hän haluaa tarjouksia. Palvelu luo syötettyjen tietojen perusteella automaattisesti tarjouspyynnön, joka julkaistaan valituille palveluntarjoajille Palveluntarjoajan edustaja jättää tarjouksensa suoraan BidGate –palveluun, jolloin ne ovat asiakaskohtaisia ja suoraan vertailtavassa muodossa.

- Tässä ei tarvitse pelata erillisten ja erilaisten dokumenttien kanssa, Malkamäki vakuuttaa.

Neowise sai muun muassa Tekesin tuella kehittämänsä palvelun valmiiksi helmikuussa 2011.

- Neowisen asiakasyritykset ovat säästäneet tämän palvelun kautta jo lähes miljoona euroa, laskee Malkamäki. Kilpailutuksia on tässä ajassa tehty runsas sata.

Palvelu laajenee

Asiakasyritykset voivat olla minkä kokoisia tahansa. Palvelu skaalautuu yrityksen kokoluokan mukaan.

Neowise laajentaa palvelua vähitellen myös muille toimialoille. Ensimmäisenä on vuorossa vakuutuspalvelut, joka julkaistaan alkuvuodesta. Tulevaisuudessa esimerkiksi sähkö- tai siivouspalvelusopimukset on mahdollista kilpailuttaa tätä kautta. Myös julkinen sektori voi käyttää järjestelmää, ja periaatteessa sen käyttö voisi olla mahdollista myös kuluttaja-asiakkaille.

Järjestelmällä on runsaasti käyttämätöntä kapasiteettia. Neowisen tavoitteena onkin kasvattaa itsepalveluasiakkaiden määrää, Harri Malkamäki kertoo.

- Sähköinen järjestelmä mahdollistaa sen, että pienikin yritys voi helposti kilpailuttaa palvelunsa. Heillä on tässä eräänlainen ulkoistettu ostopäällikköpalvelu.

Mutta aikaa säästyy myös tarjoajilta, minkä ne ovat myös hyvin oivaltaneet. Tarjouksen pyytäjä on aina tosimielellä liikkeellä.


Harri Malkamäki tarjoaa yrittäjille ulkoistettua ostopäällikköpalvelua.

anneli.perkio@y-lehti.fi

Julkaistu 12/2012        

Viikon luetuimmat uutiset

Kokouspalvelut

Turun Messukeskus

Messukentänkatu 9-13, Turku

www.turunmessukeskus.fi

KP 20-3000, R, A 200-700

Lue uusin näköislehtemme

06-07/2021



Varsinais-Suomen Yrittäjä-lehti
to 17.06.2021


Seuraa meitä somessa