Iltatori etsii rahallista ja markkinointitukea
Salon iltatoreille kerätään rahoitusta opiskelijaosuuskuntayrityksen voimin. Kaupungin pienentyneet taloudelliset resurssit vaikuttavat kaupungin suurelta osin rahoittamiin iltatoreihin.
Turun ammattikorkeakoulun Salon yksikön IT- ja liiketalouden sekä markkinoinnin opiskelijoiden Meilo, salolainen markkinointi- ja mainostoimisto, hakee nyt rahoittajia ja yhteistyökumppaneita iltatori-toiminnan turvaamiseksi.
- Tulemme ottamaan yrittäjiin yhteyttä ja kertomaan, että tapahtumaa tullaan kaupallistamaan, ja hahmottelemme iltatoreille markkinointikoneistoa, jonka luomisessa myös paikallisten yrittäjien panos on tarpeen, osuuskuntayrittäjä Eerik Jago selvittää.
Meilo on jo käynyt alustavia keskusteluita muun muassa Muotikatu-ryhmän, Turuntien muotikauppiaiden kanssa. Jago uskoo, että moni yritys ja yrittäjä voi olla mukana tavalla tai toisella iltatoreja edistämässä, ja kehottaa miettimään, millainen oma panos voisi olla.
Selkeiden sponsoreiden lisäksi tarvitaan luovia ajattelijoita, joiden ideat voivat lietsoa uudenlaista markkinointia ja näkyvyyttä tapahtumalle, joka kokoaa vuosittain yli 50 000 kävijää ollen torstai-iltojen vetonaula keskustassa.
- Iltatoreja on pidetty jo 30 vuotta, ja kyseessä on tärkeä perinne, jossa on totuttu näkemään varsin nimekkäitä esiintyjiä elävöittämässä keskustaa. Iltatorit houkuttelevat suuria ihmismääriä, ja meillä on mahdollisuus luoda jotain uutta tätä kautta, Jago sanoo.
Iltatorien järjestämisestä vastaa Suvisalo-yhdistys yhteistyökumppaneidensa kanssa.
![]() |
Iltatori kerää torstai-iltaisin suuret määrät kansaa viettämään aikaa ja nauttimaan toritunnelmasta. Kuva Salonjokilaakso. |
![]() |
Iltatoreilla esiintyy nimekkäitä artisteja kuten Antti Tuisku viime kesänä. Kuva Salonjokilaakso. |
–a-ss.