Hyvällä tuotteella hyviin tuloksiin
Lisa Savola Turusta ja Tuija Laakso Forssasta ovat Varsinais-Suomen Yrittäjälehden uudet mediamyyjät. Molemmat näkevät lehden maakunnan vahvimpana ja kattavimpana painotuotteena yrittäjiä, päättäjiä ja heidän tarpeitaan ajatellen.
Savolalle yrittäjyys on tuttua jo lähipiiristä, ja oma puolisokin on yrittäjä. Savola perusti oman yrityksensä, Mediatalo Septemberin, viime vuonna, ja kertoo mediamyynnin lisäksi tekevänsä paljon muitakin myynti- ja markkinointiprojekteja. Savolalla on pitkä työhistoria Turun Messu- ja Kongressikeskuksessa, jonka jälkeen hän kertoo piipahtaneensa pääkaupunkiseudulla töissä ulkomainosmediatalossa.
Mediatilaa myyvän yritystoiminnan lisäksi Tuija Laaksolla on energiaa opiskella Turun yliopistossa. Laakso on tehnyt myyntityötä läpi työhistoriansa, ja tarttui innolla uuteen, kiinnostavaan työtehtävään:
- Lehdessä on kattava ja hyvä asiasisältö, Laakso arvioi.
Savola jatkaa, että yrittäjiltä tulleen palautteen mukaan lehteä lukemalla pysyy ikään kuin piireissä ja ajan tasalla, mitä alueen yrityselämässä tapahtuu.
- Minusta on mahtavaa, että yrittäjänä saan etsiä hyviä mediaratkaisuja toisille yrittäjille. Paneudun työhöni aina suurella sydämellä ja liekillä, ja toivon saavani vietyä yhteisiä asioita eteenpäin, Savola selvittää.
Laakso kertoo odottavansa hyviä ja hedelmällisiä asiakaskohtaamisia, sillä jatkossa lehden mediamyyjät tekevät entistä enemmän asiakaskäyntejä. Laakso viihtyy ihmisläheisissä tehtävissä, ja kun lehti on hyvä foorumi esilläoloon ja näkyvyyteen, molemmilla osapuolilla on mahdollisuus saavuttaa haluamansa.
- Vaikka asiakkaita tuntuisi olevan jo tarpeeksi, näkyvillä oleminen on osa brändäystä, oman yrityksen imagon rakentamista. Lehti tarjoaa perusilmoituksen lisäksi myös muita hyviä näkyvyysvaihtoehtoja, Laakso muistuttaa.
Töiden ja opintojen lomassa Laakso ehtii harrastaa liikuntaa, kuorolaulua ja vapaaehtoistyötä sekä matkustamista. Savola kertoo harrastavansa lastensa kanssa samoja harrastuksia kuskivelvollisuuksien myötä: reipasta ulkoilmaelämää, laskettelua ja kesällä meren äärellä rentoutumista.
Kattavan jakelun lisäksi lukijatilastot kertovat, että Varsinais-Suomen Yrittäjälehden 100 000 lukijaa tutkivat lehden tarkkaan, Savola ja Laakso huomauttavat.
![]() |
Tuija Laakso ja Lisa Savola ovat Varsinais-Suomen Yrittäjälehden uudet mediamyyjät. |