Positiivinen mielikuva jää, jos näkee vähän vaivaa

Asiakaspalaute on arvokkainta

Danske Bankin Raision konttorin johtaja Jarmo Kuljukka on ahkera kokoustaja, jonka jokaisen aamun aloittaa työpalaveri avarassa kokoushuoneessa oman pankin toisessa kerroksessa.

- Käytämme sitä myös pari-kolme kertaa kuukaudessa asiakastilaisuuksiin, mutta paljon tulee käytettyä myös Turun keskustan Danske Bankin kokoustiloja. Ulkopuolisia tiloja käytetään isompiin asiakastilaisuuksiin ja sellaisiin, jossa on mukana enemmän yhteistyöverkostoja.

Tiukasti asiaan keskittyviä kokouksia ja esimerkiksi koulutuksia ajankohtaisista markkina- tai veroasioista pyritään pitämään oman pankin tiloissa.

Pari kertaa vuodessa Raision Danske Bank järjestää myös puhtaasti virkistysmielessä isompia asiakastilaisuuksia, joissa on mukana myös yhteistyökumppaneita. Ne ovat suuntautuneet useammin kuin kerran paikalliseen Raision Teatteriin, josta on ostettu näytös.

- Haluamme tukea näin paikallista kulttuuria, ja ihmiset ovat olleet iloisella mielellä. Loppuvuodesta näimme esityksen Lehmä mikä lehmä, mikä oli ajoittain hyvinkin humoristinen esitys. Ei ihan konservatiivisinta teatteria, Kuljukka luonnehtii.

Ronskissa komediassa tehtiin reipasta pilkkaa muun muassa median moraalittomuudesta. Eikö tule pelkoa, että esitys voisi joitakin loukata?

- Olemme yrittäneet katsoa vähän etukäteen, millaisesta esityksestä on kysymys. Pankkihan ei halua ottaa kantaa esityksen sisältöön, huomauttaa Kuljukka.

- Palaute on ainakin ollut hyvää. Eivätkä paikallisen teatteriesityksen ostamisen kustannukset suhteessa saatavaan positiiviseen mielikuvaan ja hyvään esitykseen ole suuret. Enemmänkin on kysymys viitseliäisyydestä, että haluaa järjestää asiakkailleen tällaista virkistystä, Jarmo Kuljukka arvioi.

Hän kuitenkin uskoo, että panostus kannattaa.

- Ei se välttämättä heti näy, mutta luo positiivista henkeä. Ja jää mieleen.

Kokeneen kokoustajan neuvot

Asiakaspalaute onkin arvokkainta, mitä Jarmo Kuljukan mielestä minkä tahansa kokouksen tai asiakastilaisuuden järjestäjälle tulisi jäädä käteen.

- Se usein unohdetaan, mutta se on järjestävälle taholle hirveän tärkeää. Tilaisuuden jälkipuinti ja palautteen purku pitäisi olla olennaisin asia tilaisuuden järjestäjälle, Kuljukka painottaa.

Ja jotta se asiakaspalaute olisi positiivista, järjestäjän on tietysti luotava tilaisuus, josta jää hyvä mieli.

- Hyvä tilaisuus on sellainen, että siitä on viestitty ajoissa. Eikä järjestävä organisaatio saa missään nimessä olla itse myöhässä. On rekrytoitu oikea määrä ihmisiä ja tarjoilua on riittävästi. Paikalla pitää olla myös selvä organisoija, joka toimii seremoniamestarina, ja kertoo ihmisille kaikki tärkeimmät asiat, Jarmo Kuljukka luettelee.

Itsestään selvää pitäisi lisäksi olla, että tekniikka pelaa: se on ennakkoon testattu, ja aina pitää olla myös toimiva varasuunnitelma.

Tärkeintä on tietysti, että ihmisille on selvää, miksi tilaisuus on järjestetty.

- Mikä on se idea. Asian pitää olla aina hyvin ajankohtainen. Vanhaa asiaa on turha tahkota, Jarmo Kuljukka sanoo.


Jarmo Kuljukka Raision Danske Bankista ja se perinteinen fläppitaulu, joka on pelastanut monet kokoukset, joissa tekniikka petti. Kuulijana Pia Nieminen Danske Bankin rahoituksesta.

anneli.perkio@y-lehti.fi

Julkaistu 0102/2013        
Painotalo Painola, T. Nieminen Oy

Painotalo Painola, T. Nieminen Oy

Graafinen suunnittelu, Kirjansitomoja, Kirjapaino, Painotaloja, Pakkauspalvelu, Pakkaussuunnittelua, Suunnittelu, Suunnittelutoimistoja

Viikon luetuimmat uutiset

Kokouspalvelut

Naantalin Kylpylä

Matkailijantie 2, Naantali

www.naantalispa.fi

Kokoukset, juhlat, näyttelyt, tyhy-päivät, majoitus- ja ravintolapalvelut, sauna- ja allasparatiisi, oheisohjelmat.

Lue uusin näköislehtemme

06-07/2021



Varsinais-Suomen Yrittäjä-lehti
to 17.06.2021


Seuraa meitä somessa