LVI-palvelu vauhdikkaasti alkuun

Kun Jari Laiho reilu kaksi vuotta sitten päätti perustaa oman yrityksen, hänellä ei ollut aavistustakaan, että LVI-palvelu Jari Laiho Oy työllistäisi pian viisi miestä.

Homma on edennyt vauhdilla, mutta se ei ole Laihoa hirvittänyt.

- En ymmärrä, miksi työntekijöiden palkkaamista pelätään liikaa. Meidän tapauksessa viidellä miehellä pystyy palvelemaan jo aika laajaa asiakaskuntaa.

Hän on selvästi ylpeä työntekijöistään.

- Meillä on yhtenäiset työasut: tykkään, että se huomataan, kun liikumme tiiminä. Ei se niin suuri investointi ole, ja se luo pelihenkeä, Laiho uskoo.

Jari Laiho työskenteli alalla lähes 30 vuotta toisten palveluksessa. Vaikka kipinä yrittäjyyteen oli olemassa, niin hyvän työnantajan palveluksesta ei niin vain tullut lähdettyä.

- Olin toiminut jo pitkään kuin sisäinen yrittäjä. Mutta lopulta en päässyt toteuttamaan työssä omia näkemyksiäni. Viimeiset kaksi vuotta olin työnjohtajana, mutta halusin oikeastaan koko ajan päästä myös itse tekemään asennustyötä - ja omalla tavallani, Laiho selittää.

Laihon tarkoitus oli työllistää vain itsensä, mutta hyvin pian tuli sellainen projekti, että täytyi ottaa kaveri. Samalla tilauskanta alkoi kasvaa volyymilla.

- Minua on kiitettävästi työllistäneet niin teollisuuslaitokset kuin yksityisasiakkaatkin. Asiakkaita on kertynyt myös lähiseudun kunnista, ja tunnusteluja on tullut lisäksi muualta Suomesta.

Viime vuoden puolella Kupittaalta Artukaisiin muuttanut pesula on ollut yksi yrityksen isoimmista työmaista tähän asti.

- Me teimme valtaosan tuotantoon ja kiinteistön muutoksiin liittyvistä putkitöistä, kertoo Laiho.

- Tällä hetkellä on myös sorvattavana pari isompaa yhteistyösopimusta uusien kontaktien kanssa, mutta aika näyttää mihin rahkeemme riittävät.

Vaikka alku onkin mennyt paremmin kuin hyvin, Jari Laiho ei halua tuudittautua tyytyväisyyteen. Uuden yrittäjän on ponnisteltava koko ajan eteenpäin, ja myös kilpailu on erittäin kovaa.

- Tunnettavuutta täytyy saada, ja uusia asiakkaita: ei ole hyvä olla vain muutaman ison asiakkaan varassa. Parin vuoden aikana meille onkin kertynyt jo lähes 200 asiakkaan asiakasrekisteri.

Palvelulla ja hyvällä asenteella mennään, sekä paikalle saavutaan aina sovittuun aikaan.

- Sopimusasiakkaita palvellaan 24/7, ja hätätyöt tehdään aina ensin. Olemme lähes aina pystyneet palvelemaan samana päivänä jos on ollut kiiretapauksia, minkä takia myös ehkä isännöitsijät ja kiinteistöhuoltoyhtiöt ovatkin ottaneet meihin yhteyttä. Ja jos teollisuudessa on tuotanto seis, se menee kaiken muun edelle. Ne ovat kalliita tunteja sopimusasiakkaalle, Jari Laiho selittää.

Menestystekijät:

1. Täsmällisyys. Sovitusta pidetään kiinni.

2. Laatu ja siisteys kulkevat käsi kädessä.

3. Kustannustehokkuus: ei tehdä turhaa työtä.

4. Työn tehokas organisointi.

5. Palveluhenkisyys.



Jari Laihon lisäksi liituraitahaalareihin pukeutuneesta tiimistä kuvaan ehtivät Arto Aho ja Tuukka Pikkarainen. Kuvasta puuttuvat Pauli Haverinen ja Jere Kankaanranta.

anneli.perkio@y-lehti.fi

Julkaistu 04/2013        
Rockfun Promotions & Agency Oy

Rockfun Promotions & Agency Oy

Juontajapalvelut, Konsultointipalveluja, Mainosspiikkaus, Mediatoimistoja, Ohjelmatoimistoja, Promootiopalvelut, Viestintätoimistoja, Äänimainontaa

Viikon luetuimmat uutiset

Kokouspalvelut

Kultaranta Resort Oy

Särkänsalmentie 178, Naantali

www.kultarantaresort.fi

Kokoukset, yritystilaisuudet, juhlat, aktiviteetit, majoitus. Kaikki samasta paikasta isommallekin ryhmälle.

Lue uusin näköislehtemme

06-07/2021



Varsinais-Suomen Yrittäjä-lehti
to 17.06.2021


Seuraa meitä somessa