Mainontaan saa suhtautua huumorilla

Hyvässä mainoksessa on tarina ja se puhuttelee. Vastakkainasettelut ja yllätykset herättävät ajatuksia, ja huumori piristää, Markkinoinnilla linjataan yrityksen toimintaa sekä luodaan julkikuvaa.

– Visuaalisuus ja viimeistelty ilme ovat yrityksille erittäin tärkeitä ja vaikuttavat siihen, miten ihmiset yritykseen suhtautuvat. Huoliteltu ulkoasu lisää luotettavuutta, mainostoimisto KMG Turun toimitusjohtaja Jukka Kari tiivistää.

KMG on itse tuoreeltaan kokenut muutoksen, jossa yrityksen visuaalinen ilme uudistettiin, ja samalla mainostoimiston nimi muuttui AD Kari Creativesta KMG Turuksi. Yhden miehen AD-nyrkkipajasta seitsemän hengen mainostoimistoksi muutaman vuoden sisällä kasvaneen yrityksen nimi ei enää vastannut mainostoimiston tarjoamia palveluja.

– Keskitymme printatun median mainosten sekä multimediamarkkinoinnin suunnitteluun ja toteutukseen. Hoidamme myös suurempia brändinhallintaprojekteja, Kari kertoo toimiston painopisteistä.

Jukka Karin ensimmäisiä asiakkaita olivat Turun keskustan ravintolat ja yökerhot. Yliopisto-opintojen sivussa harrastuksena alkanut toiminta kasvoi vähitellen, ja ensimmäiset varsinaiset toimitilat 1998 perustettu yritys hankki alkuvuodesta 2001. Samaan aikaan yritykseen kytkettiin ensimmäiset, aiemmin freelancerina toimineet työntekijät. Nyt uutena tavoitteena on laajentaa toimintaa ja nousta Turun tunnetuimpien mainostoimistojen joukkoon.

Pk-yritysten markkinoinnissa kehitettävää

KMG Turku on tehnyt paljon työtä Sedu Koskisen SK-Ravintolat -ketjun kanssa. Ravintoloissa ja yökerhoissa mainonnan teho näkyy nopeasti. Tyyli voi myös olla tavanomaista mainosta nuorekkaampaa, kokeilevampaa ja räväkämpää.

– Mainonnan tulee kuitenkin olla aina linjassa mainostettavan tuotteen kanssa, Kari muistuttaa.

Uusiutuminen on alalla tärkeää, ja vanhoja ideoita ei voi kierrättää uudelleen ja uudelleen. Kokemus ja rutiini ovat toki eduksi ja synnyttävät näkemystä. Tulevaisuudessa suuria haasteita asettavat mediakentän muuttuminen ja uudet, kasvavat alueet, kuten mobiili- ja nettimainonta.

Suuremmissa kampanjoissa hyödynnetään eri tiedotuskanavien tarjoamia mahdollisuuksia, jolloin eri viestimissä esitetyt mainokset tukevat toisiaan.

Toki suuri osa mainonnasta on arkipäiväisempää tuote- ja kampanjamarkkinointia. KMG Turku pyrkii herättämään myös pk-yritykset tajuamaan, ettei mainostaminen ole ihmeellistä ja ettei se vaadi suunnattomia investointeja.

– Pk-yritykset ovat kiinnostuneita mainonnasta ja brändin kehittämisestä, mutta varsinaisiin investointeihin ollaan harvoin valmiita. Markkinoinnin kehittämiselle on kuitenkin pk-yrityksissä tarvetta, Kari toteaa.

Itsestään KMG Turku haluaa välittää nimensä mukaisesti kuvaa turkulaisena mainostoimistona, vaikka toiminta suuntautuu myös Helsinkiin ja muualle maahan. Turussa on erittäin hyviä mainostoimistoja, ja osaajia on lähellä.


Jukka Kari työskenteli aluksi itsenäisesti opiskelun ohessa. Nyt muutama vuosi myöhemmin KMG Turku tähtää Turun tunnetuimmaksi mainostoimistoksi.

-mm

Julkaistu 11/2005        
Rockfun Promotions & Agency Oy

Rockfun Promotions & Agency Oy

Juontajapalvelut, Konsultointipalveluja, Mainosspiikkaus, Mediatoimistoja, Ohjelmatoimistoja, Promootiopalvelut, Viestintätoimistoja, Äänimainontaa

Viikon luetuimmat uutiset

Kokouspalvelut

Kultaranta Resort Oy

Särkänsalmentie 178, Naantali

www.kultarantaresort.fi

Kokoukset, yritystilaisuudet, juhlat, aktiviteetit, majoitus. Kaikki samasta paikasta isommallekin ryhmälle.

Lue uusin näköislehtemme

06-07/2021



Varsinais-Suomen Yrittäjä-lehti
to 17.06.2021


Seuraa meitä somessa