Suoramarkkinointi on täsmämainontaa
Puolitoista vuotta toiminut Varsinais-Suomen Jakelupalvelu Oy on laajentanut toimintaansa Poriin. Letterbox-ketjuun kuuluva yritys on työstänyt jakeluverkkoaan niin tiiviisti, että vasta nyt ollaan ehditty tekemään omien palvelujen markkinointia, sanoo toimitusjohtaja Mika Leinonen. – Hyvin monet eri alojen yritykset käyttävät jo suoramarkkinointia, mutta haemme nyt lisää asiakkaita sellaisista yrityksistä, jotka eivät ole välttämättä edes ajatelleet tätä vaihtoehtoa. Me pystytään palvelemaan tarkasti. Postiluukusta putoava a-nelonen huomataan aivan eri lailla kuin lehtimainos ja sen voi suunnata tarkalle kohderyhmälle – esimerkiksi tietyn alueen omakotiasujille.
Varsinais-Suomen Jakelupalvelu jakaa tällä hetkellä Turun seudulla mm. Kaupunkiuutisia ja Kulmakuntaa sekä sesonkiluonteisia mainoksia 110 000 talouteen. – Ihan haja-asutusalueille emme mene, se näkyisi jo hinnassa. Tämä on kuitenkin riittävä määrä isollekin asiakkaalle, Leinonen toteaa. Hän haluaa korostaa, että puhuu todellisista jakelumääristä. – Me luvataan se mitä varmasti pystytään pitämään. Palvelua ja laatua on kehitetty koko ajan. Olemme jokaiseen työntekijäämme yhteydessä kahdesti viikossa, ja kysellään miten on mennyt. Se ei ole välttämättä edullista, mutta työntekijöihin on muodostuneet hyvät suhteet. Tiedämme milloin joku on esimerkiksi sairaana ja voimme reagoida joustavasti ja nopeasti tilanteeseen.
Yritys työllistää jo 350 jakelijaa Turun ja Porin alueella. Myös Metro-lehden jakelu Turussa on tätä nykyä Varsinais-Suomen Jakelupalvelun käsissä.
![]() |
Toimitusjohtaja Mika Leinonen jakaa Kaupunkiuutisia itsekin silloin tällöin. – Sillä lailla pysyy tatsi tähän työhön, hän sanoo. |
-ap.